نی نی کافه نی نی کافه ، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

نی نی کافه

خواب کودکان

1393/10/8 15:41
نویسنده : شیرین
189 بازدید
اشتراک گذاری

پـــــــرخوری كمـــی قبل از خواب

پرخوری كمي قبل از خواب مي تواند منجر به مشكلات فراواني در خوابيدن به خصوص در نيمه شب شود. بهتر است كه كودك حدود دو ساعت قبل از خواب به همراه ديگر اعضای خانواده شامش را بخورد و قبل از خواب نيز به اندازه كافي آب بخورد، همچنين به دستشويي برود تا نيمه شب مجبور نباشد به اين خاطر دوباره از خواب برخيزد. 

 

رنگهــــا بر روان و سلامتــــي انسانها تأثير بســــزايی دارند.

در انتخاب رنگ ملافه و روبالشي كودك اين نكته را حتماً در نظر داشته باشيد. اصولاً در اين مورد نبايد از رنگ هاي محرك و تند استفاده كرد . رنگ هاي بسيار تيره، قهوه اي، مشكی آبی تيره بيشتر تأثير ترسناک و وحشت انگيز دارند و در كودك ايجاد خوف مي كنند. كوچولوها از ملافه ها و روبالشي هايي كه طرح هاي گل و اسباب بازي يا حيوانات با نمك و كارتوني روي آ نها حك شده باشد، بسيار خوششان مي آيد. بچه هاي پيش دبستاني هم نسبت به رنگ های قهوه اي روشن، قرمز سير، سبز ملايم و آبي روشن احساس خوبي دارند. بنابراين تا مي توانيد فضاي اطراف محل خواب كودک از وجود اشياي با رنگهاي تند و براق و درخشان خلوت كنيد. يك محيط ساده و عاریاز تنوع زياد، همراه با آرامش، می تواند بهترين موقعيت برای خواب كودک باشد ...

سعي نكنيد در هنگام خواب تندتند به بچه سر بزنيد. اين كار سبب مزاحمت براي كودك مي شود و او فكر مي كند كه شما از دستش ناراحت يا عصباني ستيد و در نتيجه مرتب از خواب بيدار می شود.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی کافه می باشد